2013. május 2., csütörtök

Epres ricottatorta

Bár hetek óta lehet epret venni a piacon, most érkezett el az igazi szezonja. Imádok beleharapni a piros, lédús szemekbe, olyannyira, hogy az elmúlt napokban eperfüggővé váltam:) Szinte nem telik el úgy nap, hogy ne vennék egy jó nagy adagot a friss gyümölcsből. A szüleim mesélték, hogy amikor kicsi lány voltam tömérdek epret képes voltam magamba tömni. Egészen addig, míg apró piros kiütések nem jelentek meg rajtam. Anyukámék ezután ugyanis tudni vélték, hogy allergiás vagyok a kis piros bogyókra. Aztán mikor más gyümölcs evése után is hasonló tünetet produkáltam, rájöttek, hogy a tűző nap állhat a háttérben. Sajnos az erős napsugárzást azóta sem bírom, de a gyümölcsöt, főleg az epret annál inkább:)

A most következő recept pedig igazán könnyű. Nemcsak az elkészítését, hanem a hozzávalóit tekintve is. Nyírfacukorral és durumliszttel tettem kalóriaszegényebbé, ezért a fogyókúrázóknak is nagy szeretettel ajánlom:)





Epres ricottatorta:


Hozzávalók:

-50 dkg ricotta
-7 dkg nyírfacukor
-8 dkg durumliszt
- 4 db tojás
-1 dl tejszín
-30 dkg eper megtisztítva, félbevágva


Elkészítés,

1, Vajazzunk és lisztezzünk ki egy kapcsos tortaformát, majd melegítsük elő a sütőt 160 C-ra.

2, Tegyük egy keverőtálba a ricottát, cukrot, tojást és kézi habverővel keverjük össze.

3, Adjuk hozzá a lisztet és a tejszínt, dolgozzuk össze, amíg egynemű nem lesz.

4, Végül óvatosan keverjük hozzá az epret, és öntsük a tortaformába.

5, 45-50 perc alatt süssük készre, míg a teteje meg nem barnul. 


A süti eredetije a dolcevitablog.hu-n szerepel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése