2013. május 8., szerda

Rebarbarás, morzsás muffin

Szégyen vagy sem én a rebarbarával vasárnap találkoztam először. Éppen Káptalantótiban jártunk a Liliomkert piacon, amikor megpillantottam. Nem tehettem mást, vettem egy csomaggal, és finom muffint (muffinit:)) sütöttem belőle.
Mielőtt rátérek a receptre mindenkit arra biztatok, ha a környéken jár, feltétlenül látogasson el a piacra. Sok termelői piacon jártam már, de ehhez foghatón még soha. Az egymás mellett sorakozó fa bodegák hangulata már önmagában is megnyerő, de a sajtok, kolbászok, lekvárok, mustárok.... Egészen fantasztikusak:) Egyetlen tanácsom van csupán, ne teli gyomorral érkezzünk, mert itt kóstolni nem csak szabad, hanem szinte kötelező is.


Rebarbarás, morzsás muffin:

Hozzávalók a tésztához:

-175 g cukor (én nyírfacukrot használtam)
- 1 db tojás
- 2 ek. olaj
-1 tk. vaníliakivonat
- 1,5 dl tejföl/natúr joghurt
- 200 g liszt (nálam ez durumliszt volt)
-1 tk. szódabikarbóna
-1 tk. sütőpor
-200 g rebarbara megtisztítva, 1 cm-es darabokra vágva

Hozzávalók a morzsához:

- 50 g vaj (én kókuszzsírral készítettem)
- 50 g barnacukor
- 65 g liszt
- 25 g zabpehely
- 1 tk. örőlt fahéj


Elkészítés:

1, Készítsük elő a muffinformákat a sütéshez, és melegítsük elő a sütőt 220 C-ra.

2, Egy keverőtálban keverjük habosra a cukrot, tojást, olajat és tejfölt.

3, Egy másik tálban forgassuk össze lisztet, szódabikarbónát, sütőport, majd adjuk hozzá a cukros tojásos keveréket.

4, Végül keverjük hozzá a rebarbarát, és kanalazzuk a masszát a formákba.

5, A morzsa hozzávalóit morzsoljuk össze és tegyük a muffinok tetejére.

A forró sütőben kb. 18-20 perc alatt készre sülnek.

Szerintem morzsa nélkül is megállja a helyét, a rebarbara valami fenséges benne. Ha morzsával készítjük kizárólag szalvéta és kistányér kíséretében szervírozzuk, mert bizony morzsálódni fog:)


A recept azeletnaposoldala.hu oldalon található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése