2013. március 4., hétfő

Csodás csokis muffin

Pontosan emlékszem, hogy anyukámtól kaptam az első, csak muffinokat tartalmazó szakácskönyvemet. Akkoriban kezdett nálunk is népszerű lenni ez a sütemény, melynek bolti változatáért, Magdalénáért egyenesen rajongtam. Gondosan áttanulmányoztam a recepteket, és végül a csodás csokis muffinra esett a választásom. Bátran kijelenthetem, hogy nem csalódtunk. Olyan volt mint vártuk, gyorsan elkészült és fantasztikusan csokis volt. Azóta ha gyorsan kell valami finomat készítenem, ezt a receptet veszem elő. Szombaton nem volt sok időm, de a délutáni vendégsereget nem hagyhattam muffin nélkül, így előhúztam csodás jolly jokeremet, és a siker ezúttal sem maradt el:)

Íme a recept:


Csodás csokis muffin


Hozzávalók 12 db-hoz:

-15 dkg kristálycukor
-2 db tojás
-15 dkg margarin
-15 dkg liszt
- fél csomag sütőpor
-5 dkg Holland kakaópor
-5 dkg apó darabokra tört étcsokoládé
-3 evőkanál lekvár (én házi ribizlilekvárral készítettem)

Elkészítés:

1, Melegítsük elő a sütőt 180 C-ra, és készítsük elő a muffinformát (ha nem szilikont használunk, ne felejtsük el kivajazni)

2, A margarint és a kristálycukrot keverjük el robotgépben, adjuk hozzá az egyenként feltört tojásokat. Keverjük tovább és adjuk hozzá a lekvárt.

3, Időközben egy másik edénykében keverjük el a lisztet és sütőport.

4, A tojásos keverékhez részletekben adagoljuk a lisztet, majd ha már homogén, akkor a kakaóport és végül az apró darabokra tört étcsokit

5, Nem kell sokat keverni, ha összeállt, az már jó. Kanállal adagoljuk a formákba (3/4-ig töltsük csak, mert sütés közben megemelkedik) és 20-25 perc alatt süssük készre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése