2013. március 15., péntek

Tavaszra várva..

Ma anyukámékat láttam vendégül, akiknek indiai menüsorral készültem. Bevallom nem vagyok nagyon jártas az indiai édességek világában, így nem túl autentikus módon végül körtés-gyömbéres muffint készítettem. Mert azt azért tudom, hogy a gyömbér az indai ételek alapja, és nemcsak sósságként, hanem édességként is fantasztikus. Arról nem is beszélve, hogy imádom, és bármilyen ételbe képes vagyok belecsempészni. Főleg télen nagy kedvenc, és nemcsak számos testünkre gyakorolt jótékony hatása miatt (igen, többek között afrodiziákum is:)), hanem mert igazi lélekmelengető fűszer. És ma, amikor odakint még mindig a tél az úr, szükség is van erre a csodaszerre. Nigella Lawson: Nigella expressz c. könyvében találtam a most következő receptet, melytől ugyan nem olvad el a hó, de az az érzetünk támad, hogy azért a tavasz sincs már olyan messze...





Hozzávalók 12 db-hoz:

- 250 g liszt
- 2 tk. sütőpor
- 150 g kristálycukor
- 75 g barna cukor (plusz minden muffin tetejére egy csipetnyi)
- 1 tk. őrölt gyömbér
- 140 ml tejföl
- 125 ml étolaj
-1 ek. méz
-2 tojás
-2 körte meghámozva, magházát kivágva, apró kockákra vágva

Elkészítés:

1, Melegítsük elő a sütőt 200 C-ra, és készítsük elő a muffinformánkat.

2, Mérjük ki egy tálban a lisztet, sütőport, kristálycukrot, barna cukrot és az őrölt gyömbért.

3, Egy mérőkancsóban verjük fel a tojásokat a tejföllel, olajjal, mézzel, majd forgassuk össze a száraz hozzávalókkal.

4, Végül keverjük hozzá a felkockázott körtét, és osszuk szét a muffin-sütő mélyedéseiben.

5, Mindegyik adag tetejét szórjuk meg egy csipet barna cukorral, és tegyük a sütőbe 20 percre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése