2013. március 18., hétfő

Narancsos-csokis cupcake

Gyerekeknek sütni számomra mindig nagy kihívás, ugyanis nem elég, hogy legtöbbjük meglehetősen válogatós, de kíméletlenül őszinték is. Nem gyűrik le illemtudóan a nekik nem ízlő falatot, hanem lényegre törően véleményt alkotnak. Sajnos még attól sem hatódnak meg, ha elmondom, hogy márpedig én órákig pepecseltem csak azért, hogy nekik örömet szerezzek. Ha nem ízlik, akkor nem ízlik. Patrik névnapjára ezért egy narancsos-csokis muffint választottam, mert a csokit minden gyerkőc imádja. Vagyis nagyon remélem:) Ha mégsem, majd elmondom neki, hogy csakis az ő tiszteletére egy ír szakácsnő, Rachel Allen receptjét választottam. (Erre különösen fogékonyak a 6 évesek:)).




Narancsos-csokis muffin:

Hozzávalók 12 db-hoz:

- 350 g liszt
- 1 ek. sütőpor
- 1/4 tk. szódabikarbóna
-1/2 tk. só
- 2 narancs reszelt héja és kifacsart leve
-tej
- 100 g olvasztott vaj
-2 db tojás
-150 g barna cukor
- 200 g étcsokoládé feldarabolva

Elkészítés:

1, Melegítsük elő a sütőt 180 C-ra, és készítsük elő a muffinformákat.

2, Verjük habosra a 2 tojást a barna cukorral, majd adjuk hozzá a narancsok reszelt héját.

3, Mérjük le a narancslevet, és ha szükséges annyi tejet adjunk hozzá, hogy 175 ml folyadékunk legyen.

4, Adjuk a narancslevet, az olvasztott vajat a tojásos keverékhez.

5, A lisztet, sütőport, szódabikarbónát és sót keverjük össze, majd vegyítsük össze a nedves hozzávalókkal.

6, Végül keverjük a masszához az étcsokit.

7, Kanalazzuk a muffinformába a tésztát, és süssük kb 20-25 percig.

Ezzel készen is van az alapmuffin, melyre akár mázat is tehetünk. Bevallom sokat vívódtam, hogy tegyek-e mert szerintem anélkül sokkal finomabb. Végül kompromisszumot kötöttem magammal és pár darabra került belőle:)

A máz 100 g átszitált porcukor és egy fél narancs levének keveréke. Fontos, hogy a kihűlt muffinokra kenjük, és fogyasztás előtt pár percig a hűtőben dermesszük:




1 megjegyzés: