2013. március 12., kedd

S.O.S muffin

Kemény fába vágtam a fejszémet, illetve fakanalamat, hiszen 2010 Szilvesztere óta ma először sütöttem sós muffint. Akkor ugyanis olyan szégyent vallottam egy hagymás-sajtos példánnyal a szilveszteri vendégsereg előtt, hogy képtelen voltam azóta rávenni magam. Pedig semmi ördöngösség nincs az elkészítésében-mondják-csupán az édes hozzávalók helyett sósat kell a tésztába keverni. Hm ez valóban nem tűnik bonyolultnak, de valamiért nekem mégsem úgy sikerült, ahogy terveztem. Belül a 40 perc sütés ellenére is nyers maradt, kívül pedig..persze, hogy szénné égett. Sajnos a kukában végezte, és a mai napig nem tudom, hogy mit ronthattam el. Biztos rossz volt a liszt! (Ugyanis mindig a lisztre kell fogni, ha valami rosszul sül el a konyhában:))
De ma, ezen a csodás tavaszi napon, úgy éreztem, itt az ideje, hogy revansot vegyek, és bebizonyítsam, hogy én igenis tudok sós muffint sütni. Gyorsan apropót is találtam, hiszen ma este Bajnokok Ligája mérkőzés van, és megtelik a ház tesztoszteronnal. Mi lehetne alkalmasabb sörkorcsolyának? Egy nagyszerű virslis-hagymás muffin. Remegő kezekkel láttam neki az elkészítésnek, de jelentem felesleges volt izgulnom,mert igazán muffini lett. És most már én is tudok sós muffint sütni!!:))




Íme a virslis-hagymás muffin receptje:


Hozzávalók 12 db-hoz

- 6 db virsli
- 2 fej vöröshagyma
- 25 dkg liszt
- 1 cs. sütőpor
- 10 dkg trappista/edami/füstölt sajt
- só, bors, kakukkfű
- 1 db tojás
- 2 dl tej
-10 dkg olvasztott vaj

Elkészítés:

1, Melegítsük elő a sütőt 170 C-ra és készítsük elő a muffinformákat.

2, Egy serpenyőben (minimális zsiradék hozzáadásával) pirítsuk meg a felkockázott hagymát és virslit. Ha készen van, tegyük félre.

3, Egy tálban keverjük össze a lisztet, sütőport, reszelt sajtot, sót, borsot, kakukkfüvet (vagy bármilyen fűszert, amihez kedvünk van)

4, Egy másik tálban verjük fel a tojást és keverjük hozzá a tejet.

5, Ezután vegyítsük össze száraz és nedves hozzávalókat,majd adjuk hozzá a felolvasztott vajat.

6, Végül keverjük a lisztes masszához a virslis-hagymát, és töltsük meg a muffinforma mélyedéseit a masszával. 20-25 perc alatt süssük készre.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése