2013. március 26., kedd

Nyuszi HÓpp:)

Tegnap nem terveztem sütést, de ebben a márciusi télben bizony végül mégis bekapcsoltam a sütőt és elkészítettem a következő "Bunnies" receptet. Kifejezetten jól esett a forró sütő mellett álldogálni, várni, hogy elkészüljön, és még langyosan egy jó nagy adagot befalni:) Tökéletes recept lehet Húsvétra is, bár az enyémnél kicsit több kézügyességet igényel a nyuszik megformálásra. Nekem leginkább elhízott csigához hasonló formáim lettek, de szabad a vásár, bármilyen állatkát formálhatunk:)





Nyuszis "Bunnies" recept:


Hozzávalók 16 db-hoz:

- 40 dkg liszt
-2,5 dkg élesztő
- 2 tk. só
- 1 tk. cukor
- 20 dkg 20%-os tejföl
- 4 dkg vaj
- 60 ml víz
- 1 tojás

Elkészítés:

1,  A vizet, tejfölt és a vajat egy lábosban lassú tűzön összemelegítjük. Amikor a vaj elolvad, készen vagyunk.

2, Egy keverőtálban összekeverjük a lisztet, sót, cukrot és hozzáöntjük a vajas keveréket.

3, Hozzámorzsoljuk az élesztőt (én nem morzsoltam), és alacsony fokozaton 10 perc alatt megdagasztjuk.

4, Fényes, lágy tésztát kell kapnunk, melyet meleg helyen fél óra alatt duplájára kelesztünk.

5, Ezután 16 részre osztjuk a tésztát, és minden részből cipócskákat formálunk. A gombócokat kissé oválisra alakítjuk, és sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük. A nyusziknak egy konyhai ollóval füleket vágunk, és a szemük helyére egész borsot teszünk.

6, Megkenjük tojással mindegyiket, és most melegítjük elő a sütőt 160 C-ra. Amíg a sütő bemelegszik kicsit pihennek a nyuszik a sütés előtt. 20 perc alatt készre sütjük őket, és tálaljuk. Szerintem langyosan a legfinomabbak:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése