2013. március 6., szerda

Red velvet muffin kis extrával

Régóta terveztem már ennek a muffinak a megsütését, főleg azért, mert a háziasszonyokat és sütiimádókat megosztó receptről van szó. Az ok nem az ízében, hanem egyik alkotóelemében, a vörös ételfestékben keresendő. Férfiasan bevallom,hogy engem-annak ellenére, hogy próbálok egészségesen, de legalábbis egészségtudatosan élni- a fenti tény nem rettentett el. Hiszen annyi vackot, mesterséges adalékanyagot fogyasztunk, nem hiszem, hogy ettől a parányi adagtól szenvednék hosszú távú károsodást. Bár azért zárójelben hozzáteszem, hogy gyerekeknek ebből azért ilyen formában nem adnék. Igaz  a célközönség ezúttal nem is ők, hanem a felnőttek, elsősorban a férfiak, hiszen Amerikában a hölgyek ezt sütik Valentin-napra a leggyakrabban. A vörös-bársony muffin és a Valentin nap kombinációjából idén én sem maradhattam ki, de mivel aktualitását már hetek óta elvesztette, ezért következzen a recept szívecskés köntösben, de különösebb apropó nélkül:)


Vörös bársony muffin

Hozzávalók 12 db-hoz:

-60 g szobahőmérsékletű margarin
-150 g kristálycukor
-1 db nagyobb méretű tojás
-10 g Holland kakaópor
-2 teáskanál gél állagú vörös ételfesték (ha nincs, akkor folyékonyból kb. 20 ml)
Ha valakit elrettent ennek használata, akkor helyettesítheti céklalével
-0,5 tk. vanília kivonat
-120 ml író (én ezt bevallom házilag készítettem: 120 ml tejet összekevertem 1 kávéskanál fehérborecettel és 10 percet hagytam állni)
-150 g liszt
-0,5 tk. só
-0,5 tk. szóda-bikarbóna
-1,5 tk. fehérborecet

Elkészítés:

1, Melegítsük elő a sütőt 170 C-ra és béleljük a muffin-formákat papírral vagy zsiradékkal

2, A puha vajat, a cukrot és a tojást robotgépben habosítsuk össze.

3, Egy kis tálkában a kakaóporból, vaníliakivonatból és ételfestékből készítsük sűrű egyveleget.

4, Ezután óvatosan keverjük hozzá a kakaós masszát a tojásos keverékhez.

5, Amint ezzel megvagyunk a liszt felét keverjük a vajas alaphoz, majd folyamatos keverés mellett az író felét. Ha készen vagyunk, jöhet a liszt és az író másik fele.

6, Végül adjuk a tésztánkhoz a szóda-bikarbónát, sót és a fehérborecetet.

7, Töltsük meg a masszával a muffin-formák 2/3-t, és süssük készre 25-30 perc alatt.

Ezzel el is készült a vörös bársony muffin, melyből én a tetején lévő máz segítségével cupcaket varázsoltam:)

A máz így készült:

50 g vajat, 125 g mascarponét, és 200 g porcukrot összekevertem és csillagcsöves nyomózsákból a kihűlt muffinok tetejére halmoztam.



Muffinéria tipp: Szerintem akkor tökéletes a cupcake, ha egy éjszakát vagy legalább 3 órát a hűtőben pihen. Így a máznak van ideje összeállni, nem lesz olyan édes, pont kiegyenlíti a tészta enyhe fanyarságát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése